Spis treści
Edukacja informatyczna
harmonogram kursów
kursy: Magda Murowaniecka
kursy: Paweł Mateja
kursy: Anka Pilichowska
kursy: Sławek Skonieczka
Wszystkie strony

PROWADZENIE: ANKA PILICHOWSKA

konsultacja zbiorowa z elementami e-learningu 250 Gry i zabawy wprowadzające do programowania w oparciu o zasoby internetowe

  • Adresat: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
  • Cele: – wskazanie zasobów internetowych wspierających programowanie „unplugged” – możliwości i sposoby ich wykorzystania w pracy z dziećmi
  • Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: 10 października, godz. 15.30-18.30, WODN w Łodzi
  • Liczba godzin: 7 (w tym 3 e-learningu); Planowana odpłatność: bezpłatnie

konsultacja zbiorowa z elementami e-learningu 251 Aplikacje komputerowe i internetowe wprowadzające do programowania

  • Adresat: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
  • Cele: – prezentacja aplikacji wprowadzających do programowania-kodowania – określenie możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi
  • Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: 17 października, godz. 15.30-18.30, WODN w Łodzi
  • Liczba godzin: 7 (w tym 3 e-learningu); planowana odpłatność: bezpłatnie

warsztat 252 ScratchJr – kodowanie dla małych dzieci

  • Adresat: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
  • Cele: – rozwinięcie umiejętności pracy z aplikacją Scratch Junior (Windows),
  • określenie możliwości wykorzystania aplikacji w pracy z dziećmi
  • Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: 20, 27 XI 2019 godz. 15.30-18.30 sala 304 
  • Liczba godzin: 8, Planowana odpłatność: 50 zł

Na zajęciach poznajemy bezpłatną aplikację (w tym przypadku na laptopy i komputery stacjonarne, system Windows) dla dzieci (5-7lat). Dzięki można w miarę przystępny sposób zrobić wprowadzenie do i programować proste gry i interakcje. Aplikacja nie wymaga pisania kodu, wykorzystuje „klocki” służące za elementy kodu, które należy ustawić takiej kolejności aby odpowiadało to zaplanowanemu działaniu danej postaci. Scratch Jroswaja z tematyką projektowania i programowania. Pozwala zrozumieć, czym jest programowanie obiektowe, a także rozwija kreatywność i logiczne myślenie.

warsztat z modułem e-learningu lub e-learning 265 TIK jako metoda aktywizująca – zasoby internetowe zawierające gotowe ćwiczenia, zadania oraz te z możliwością tworzenia własnych

  • Adresat: zainteresowani nauczyciele
  • Cele: – wykorzystanie zasobów internetowych i narzędzi TIK jako metod aktywizujących – rozwijanie umiejętności związanych z wymogiem awansowym wykorzystania technologii w działaniach dydaktycznych
  • Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: 6 XI 2019 godz. 15.00–19.00 sala 304
  • Liczba godzin: 9 (w tym 4 e-learningu) lub 9 e-learningu; planowana odpłatność: 50 zł

warsztat z modułem e-learningu lub e-learning 266 TIK jako metoda aktywizująca – wirtualne tablice i interaktywne obrazy

  • Adresat: zainteresowani nauczyciele
  • Cele: – wykorzystanie narzędzi TIK jako metod aktywizujących – rozwijanie umiejętności związanych z wymogiem awansowym wykorzystania technologii w działaniach dydaktycznych Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: 5XII 2019 godz. 15.00–19.00 sala 304
  • Liczba godzin: 9 (w tym 4 e-learningu) lub 9 e-learningu, Planowana odpłatność: 50 zł

Na wirtualnych tablicach możemy umieszczać wiadomości dla uczniów, jak również mogą to robić uczniowie. Są to proste w obsłudze narzędzia. Mogą one również służyć jako obszar roboczy do współpracy uczniów, uczniów i nauczycieli. Możemy na nich gromadzić różne materiały (teksty, zdjęcia, filmiki), otrzymywać informacje zwrotne. Zastosowania będą zależały od naszej pomysłowości i możliwości narzędzia.
Interaktywne obrazy – wybraną grafikę (zdjęcie) wzbogacamy linkami do muzyki, filmiku stron internetowych, budujemy prezentację dotycząca danej tematyki. Te dodatki do zdjęcia pojawiają się, można je obejrzeć, odsłuchać, przeczytać gdy najeżdżamy myszą na punkty na obrazie, w których zostały osadzone.

warsztat z modułem e-learningu lub e-learning 267 Tytuł: TIK jako metoda aktywizująca – elektroniczne książeczki i komiksy

  • Adresat: zainteresowani nauczyciele
  • Cele: – wykorzystanie narzędzi TIK jako metod aktywizujących – rozwijanie umiejętności związanych z wymogiem awansowym wykorzystania technologii w działaniach dydaktycznych Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: II 2020 WODN w Łodzi
  • Liczba godzin: 9 (w tym 4 e-learningu) lub 9 e-learningu; Planowana odpłatność: 50 zł

Na zajęciach poznajemy aplikacje pozwalające na tworzenie elektronicznych książeczek i udostępnianie ich. Możemy korzystać z wybranego szablonu lub wybrać czyste karty. Oczywiście na kartach umieszczamy, w edytowalnych polach tekstowych, własny tekst historyjki, wstawiamy własne ilustracje lub korzystamy z galerii aplikacji. Gotowe prace możemy umieszczać na stronie internetowej. Mamy możliwość komentowania, oceniania, udostępniania a czasami również współtworzenia książeczki.

warsztat 248 Info -TEKA – warsztaty komputerowe dla nauczycieli „Jak pomóc dziecku robić notatki”

  • Adresat: zainteresowani nauczyciele
  • Cele: rozwijanie umiejętności związanych z wymogiem wykorzystania technologii w działaniach dydaktycznych, aplikacje do tworzenia map myśli
  • Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: 12 II 2020 godz. 15.00-19.00, sala 304 WODN w Łodzi
  • Liczba godzin: 5; Planowana odpłatność: bezpłatnie

warsztat 249 Info -TEKA – warsztaty komputerowe dla nauczycieli „Kody QR w szkole”

  • Adresat: zainteresowani nauczyciele
  • Cele: rozwijanie umiejętności związanych z wymogiem wykorzystania technologii w działaniach dydaktycznych, wskazanie możliwości wykorzystania kodów QR w procesie nauczania
  • Autor programu, koordynator projektu: Anka Pilichowska
  • Termin i miejsce realizacji: 24 III 2020 godz. 15.00-19.00, sala 304 WODN w Łodzi
  • Liczba godzin: 5; Planowana odpłatność: bezpłatnie